Becka's Life

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Becka's Life - 9 mars 2014 19:22


  Här kommer då videon! Njut!

Av Becka's Life - 9 mars 2014 18:45

Kommer antagligen lägga upp rätt mycket inlägg som döps till 'dagen' eller liknande. Skriver där om hur dagen har varit och vad man har gjort.


Har suttit och tagit bilder till haulen som kommer upp nu ikväll! Hade det lite stressat, för vill gärna hinna spendera lite tid framför TV, så japp. Lägger mig rätt tidigt idag, mellan 8-9. Synd att man inte hinner se Mästarnas Mästare, men är grymt trött efter helgen!

Här där jag bor, i en liten ort strax utanför Gbg så har det varit härlig solsken hela dagen! Nu har det dock mörknat. Var ute och minglade lite ensam idag innan jag träffade en i min klass påväg till Ica, så följde med henne och hängde lite. Idag räckte det med linne, en kofta och jeansjacka ute! Det var ca 10+, minst!

Det är så sjukt härligt när våren är påväg! Så varmt och man vill bara vara ute. Då slipper man sitta inne och inte komma på något att göra.

Man blir dessutom på mycket bättre humör när det är ljust och inte trist och grått ute. Vintern är seriöst kass! Pappa säger att man ska uppskatta snön och så. Visst, det är ju kul att kasta snöbollar och att fira jul, men hallå, här kommer följande saker som inte är bra med vintern:
*Kallt!!!

*Vilket innebär att man måste ha på sig massa kläder!

*Vilket leder till att man känner sig som en uppblåsbar ballong!

*Vilket leder till att man får för sig att man är ful!

*Blött!!!!

*Vilket leder till att man blir blöt över hela kroppen!
*Vilket är obehagligt!

*Vilket också gör att man blir förkyld!

*Magsjuka!!!!

*Vilket leder till att jag blir livrädd!!

*Har inte varit magsjuk sen jag var typ 3 år!

*Vilket leder till att man inte kan sova på kvällarna!

*För att man är rädd att bli sjuk!
*Vilket dessutom leder till att man blir trött och chansen att blir förkyld ökar!


Kan säkert komma på minst 50 saker till, men där uppe är dom viktigaste!


Det bästa med sommaren:

*Varmt!!!!

*Vilket gör att man inte behöver klä på sig så mycket!

*Vilket gör att man kan lägga ner tid på annat än att klä på sig på morgonen.

*T.ex sitta vid datorn.

*Man kan bada och vara mer kreativ med sina vänner!

*Man kan vara ute, springa, gömma sig när man leker utan att bli blöt eller få håret i blöt snö!

*Sol!!!!

*Man kan sola!
*Vilket gör att man blir brun som en pepparkaka!
*Vilket gör att killarna tittar åt ens håll! (LOL).

*Vilket gör att man även kan ligga och läsa samtidigt som man solar benen!
*Torrt!

*Vilket gör att man kan hjula i gräset!

*Man får se de yngre barnen leka i sandlådan!

*Man man kan klättra i träd!
*Vilket gör att jag och mina vänner låtsas att det är ett hus (haha) och övar upp vår fantasi!
*Vilket gör att det slutar med att man kan ligga där och spionera på dom som går förbi!


Ojdå, skriver jag mer nu så kommer ni bli uttråkade :/ För mig är det lätt att inse att sommaren är 100% bättre än vintern!


Puss!


Av Becka's Life - 9 mars 2014 08:42

Julie


- Farsan? sa Julie lågt.

- Säg inte farsan, men vad är det? svarade han muttert.

- Jag ska på träning idag.. kan du sjutsa mig?
- Sedan när går du i träning? fräste han till svar.

Julie's pappa hade aldrig varit särskilt trevlig, och absolut inte när han behövde göra något när han inte ville.

- Jag...började hon. Du behöver inte men..

- Du får ta tåget då.

Kennet (Julie's pappa) la fram ett tågkort på köksbordet och återgick till att läsa tidningen. Julie tog tacksamt emot tidningen och började gå mot sitt rum. 

- När åker du då? hörde Julie sin mamma ropa.

- Om en halvtimma! ropade hon tillbaka.

Hon rotade fram lite smink som hon inte använt på riktigt länge. En gammal mascara och läppglans, det fick duga. Hon satte på sig sminket och la ner läppglanset i sin väska. Plötsligt såg hon sin storebror i dörröppningen.

- Ska min 'lilla' syster gå på dejt eller? flinade han.

Utan att vänta på svar försvann han lika plötsligt som han dykt upp. Julie var oftast bara irriterad på honom. Att en kille på 17 år var så omogen. Det var helt sanslöst.


En halvtimma senare slängde hon igen dörren på villan och började gå mot tåget med gympaskorna i sin väska. Hon ser plötsligt några fnissande tjejer en bit framför. Hon ser hur dom tittar bak och blir tysta. Dom stannar och låter Julie komma ikapp dem.

- Hej, vem är du? frågar en tjej med rött hår.

- Jag är Julie..tte, vem är du själv? svarade Julie.

Ett fnys hördes ifrån tjejerna. Först såg dom ut som om att frågan var helt dum, men sedan knökade en tjej fram sig mellan dom och sa:
- Jag är Josephine, det där är Rosie, hon som du frågade vem det var, och det där är Märta. Är det inte du som är Julie?

- Jo... svarade Julie.

Hon tittade ner i marken. Inte visste hon att dom som Steffi kallade 'duvet dom' var påväg åt samma håll!
- Kommer det som en chock att vi också tränar för laget, eller? fräste Märta, men Josephine visade med fingret för hennes mun att vara tyst.

- Nåväl, jag trodde ju att du inte skulle komma, men men. Nu är du här, sa hon och sneglade lurigt på de andra tjejerna.

- Det har pratats sååå mycket om de nya dresserna som skulle komma, eller hur tjejer? sa Rosie. Eller hur, visst är dom fina, Julie?

- Mm... 

Julie hade börjat riva av det nymålade nagellacket. Typiskt henne! Hon hade dessutom inte sett dom nya kläderna.

- Okej, nu kommer mamma, sa Josephine och pekade mot en svart vit som körde in på den lilla vägen. 

Bilen körde fram och vevade ner rutan. Den prydliga damen såg overklig ut, ljust hår uppsatt på något konstigt sätt i nacken, målade ögon som såg majestätiska ut och blodröda läppar. Hennes hud var alldeles perfekt. Dock förstördes hennes fina ansiktsuttryck när hon fick syn på Julie. 

- Och du är? fräste hon, men ångrade snabbt att hon låtit så oförskämd. 

Elena ville att hennes älskade Josephines kompisar skulle tycka att hon var världens bästa mamma som gav sin dotter allt hon bad om.

- Mamma, detta är Julie! sa hon uppspelt.

Elena tittade mystiskt på sin dotter. Var det inte hon som ville få bort Julie från laget? Det var bara att vara trevlig. Hon skulle låta sin dotter lösa det själv.

- Jaså. Hoppa in, sa hon och försökte låta lugn. 

Av Becka's Life - 9 mars 2014 08:37

Vad tyckte ni om vinnaren, Undo med Sanna Nilsen?

Hm, alltså, det saknades 2 yttepyttesmå poäng för att Ace och Sanna skulle hamna lika. Däremot är Sanna's låt perfekt för att resepentera Sverige med. Hon kan sjunga, men Ace var MINST lika bra.

Aja, alla kan inte alltid vinna.

Ska fortsätta på serien idag.

Som ni kanske märkte stod det typ 'Josephine' i här och där, eller något annat namn, och det menas med att det är den personen man liksom är hos, och i hennes perspektiv.

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards