Becka's Life

Alla inlägg under maj 2014

Av Becka's Life - 25 maj 2014 11:13

Herre min skapare! Idag sökte jag på 'världens högsta klackskor'. Då kom det även upp som förslag: 'världens högsta bergochdalbana'. Jag tryckte på det och herregud, herregud! Jag mår seriöst illa bara av att titta på den! Usch och fy. Den är 140 m hög och störtar i 206 km/h. Fråga inte vad 'h' står för, jag vet inte heller det. Den går liksom spikrakt uppåt och lika spikrakt ner. USCH, FY! Jag som knappt vågar åka balder på liseberg!

 

Av Becka's Life - 24 maj 2014 10:13

Först kommer dagens outfit!


Linne - Cubus

Kofta - La Redoute

Shorts - Ullared


 


Idag har jag frisknat till och ska sticka ner till centrum med mamma, lillebror och en kompis! Det är typ någon form utav marknad där med lite stånd och musik. Vi kommer köpa lite glass och godis och jag ska även köpa halstabletter för min hals är lite krasslig fortfarande. Jag kommer nog inte köpa något ifrån stånden för dom brukar vara ganska dyra, men godis blir det i alla fall! :D

Av Becka's Life - 23 maj 2014 15:10

Idag har jag varit hemma ifrån skolan pågrund av hosta D: Vill så gärna vara frisk till på måndag så det är lika bra att jag är hemma. 

Sitter nu o äter pop corn och försöker skypa med en kompis, vilket inte går så bra....

Jo nu svarade hon :D

Annars har jag kollat på två filmer oså.

Ses!

Av Becka's Life - 22 maj 2014 15:18

Idag så var hela klassen inklusive typ 4 till och besökte den skolan vi ska börja i till sexan! Det ska verkligen bli superduper kul att börja där. Skolan är mycket större än den vi har nu så det kommer antagligen vara lite ovant i början. Lärarna verkar helt okej för min smak. Det är otroligt många saker som kommer bli anorlunda, här kommer lite som stod på ett papper:
- Du får ha på dig skor i hela byggnaden (Nytt)

- Du får tugga tuggumin (men inte blåsa bubblor) (nytt)

- Du får ha din mobil men inte på lektionerna (nytt)

- Dår vara vart du vill på rasterna bara du kommer i tid till lektionerna (nytt)

- Du  får själv hålla koll på tiderna för det kommer inte ringa in (gammalt..)

- Om du kommer sent får dina föräldrar ett nauk in att du inte har kommit och du får frånvaro (???)

- Du kommer få betyg (nytt :D)

- Du kommer få ett skåp +nyckel som du har ansvar för! (nytt :D)


Aop, det var ju det. 


Duschade nyss, det är så himla varmt ute, måste kolla,... shit pommes, 33 grader på trappen, måste vara nytt rekord för i år! Btw så känns det som en djungel där ute. Instängt, varmt och ja.. Detta är ju vad man gick o väntade på för bara några månader sedan!


Något jag längtar så galet till är att vi ska på lägerskola med klassen på måndag! Det är faktiskt andra gången vi sover över någon stans med klassen, jag är galet förväntansfull! Vi kommer inte precis sitta och ha lektion utomhus, utan vi kommer paddla kanadensare, spela olika utomhuslekar, bada och ojoj! Så skoj, verkligen!


Våran klass kommer ha skolavslutning den 10:onde istället för den 14:onde som vi brukar. Vi kommer även ha skolavslutning på kvällen, vilket är väldigt anorlunda om man frågar mig. Vi har alltid haft på förmiddan.

Det går nämnligen rykten om att vi kommer vara iväg och bada den dagen som vi har skolavslutning, med klassen då. Om detta ryktet är sant så blir det också väldigt kul. 


Detta sommarlovet kommer nog vara ganska speciellt. Jag kommer antagligen hänga med kompisar oftare än vad jag brukar. När vi börjar på den andra skolan så kommer vi ju splitras allihopa. That's life, som jag och en i min klass brukar säga om det är någon tragiskt/tråkigt/underbart, amen ni fattar ju!
Jag längtar ändå till sommarlovet. Skönt att få bada i sjön för en gångs skull. Hoppas man vågar hoppa från hopptornet igen, haha, för feg för det!


Nu fick ni ett långt inlägg som jag hoppas ni tyckte var intressant, sees :D


 

Av Becka's Life - 17 maj 2014 10:13

Idag är det superbra väder här! Trevligt för dom som ska springa gbg-varvet. Jag ska runt 11 tiden dra til gbg med mamma och en kusin. Det ska bli kul. Vi ska käka på resturang, och kolla lite på dom som springer. Det ska tydligen vara lite festligheter där som vi också ska titta på. Efter det ska vi kolla på musikalen Sound of music. Så kul! Har namnsdag idag så det bli nog en väldigt bra present.


Just nu sitter jag i min säng och bloggar, ganska självklart va? Ja, sedan kollar jag på PLL. Är dock bara på fjärde avsnittet i säsong 1, haha. Jag vet nästan exakt vad det handlar om för kollade på det för länge sedan men tänkte friska upp minnet och titta igen. Förra kollade jag bara till typ sjunde avsnittet i säsong ett så det ska bli kul att kolla mer. PLL är verkligen jättebra, så jag tipsar verkligen om den serien! Den är dock ganska gammal eller vad man säger, men det kommer komma en ny säsong om jag minns rätt. 

Det finns riktigt många personer jag vill peka ut som A. Tänker inte säga något om det ännu, men kanske ska göra ett inlägg om vad jag tror när jag kommit längre i serien. Det ska bli kul att dela med mig.


Måste kila nu och hjälpa mamma med lite saker nu. Vi ses i eftermiddag kanske!

Av Becka's Life - 13 maj 2014 14:58

Äntligen! Nu kommer dom två delarna! Jag laddade upp dom hos en kompis som jag är med nu, Andrea.
Det är två delar, hoppas ni tycker den är bra :D


 
 

Av Becka's Life - 10 maj 2014 16:05

Som några kanske vet så spelar jag både fiol och basket. Vet ni vad som hände idag bara för just det?

Jo, på basketen så fick jag en hård boll på fingrarna så dom bultar som jag vet inte vad nu, i alla fall pekfingret.

Och bara för det, verkligen bara, så ska jag ju självklart ha fiolkonsert imorgon. Toppen, att just rätt hand blev skadat..

Om det gör så ont som det gör nu imon får jag väl ta bedövning eller nåt xD

Nu ska jag få hjälp av pappa så jag kan lägga upp min sablans London Haul! 

Av Becka's Life - 5 maj 2014 16:36

Hej!

Jag har nu varit i London, kom hem igår!

Det var så grymt, Madame Tussaud, Camden Town, Notting hill, och hotellet! 

Men jesus, en kväll gick brandlarmet och fatta vilken panik jag fick! Jag trodde att det var en bil utanför på gatan först men sen kollade mamma ut i hallen och en engelsk man sprang ut och skrek ett svärord! Branddörrarna hade gått igen och alla sprang ner i trappan till receptionen (det fanns hissar, men vi vågade inte åka ifall det brann).

Det visade sig att det antagligen hade varit någon som tjuvrökt på rummet, men efter det reagereade jag så fort någon pratade i korridoren.

Aja, jag har gjort en London Haul, men varje gång jag ska ladda upp videon försvinner internetet, sen så kommer det tillbaka när jag stängt sidan! Måste snacka med pappa så jag kan ladda upp den.

Hoppas ni haft det grymt och att ni vill börja läsa lite mer nu när jag är tillbaka :D

Seya.

 

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards