Becka's Life

Alla inlägg under juni 2014

Av Becka's Life - 27 juni 2014 19:12

Hej!
Nu tänkte jag berätta lite om eyeliner, för jag vet att mååånga har problem när de ska lägga eyeliner.

Okej, ta det inte som att jag sitter här och tror att jag är proffs, det är jag inte.


Det första är nog att du verkligen måste ha bra ljus. Inget bra ljus = Ingen bra eyeliner. Tänk på att vara avslappnad och du kanske inte behöver öv de dagar du har bråttom eller känner dig stressad och inte har så mycket tålamod. 


Sen är det nästan ännu viktigare att du trivs med eyelinern du har. Om du är nybörjare rekomenderar jag nog en vanlig eyeliner, alltså inte en sådan burkeyeliner.

Du kan börja med att öva dig på att lägga en tunn linje med Kajalpenna eller eyelinerpenna för att lära dig att vara riktigt koncentrerad, även att du övar dig på pill.


Vissa tycker att det är enklast om man liksom drar i längst ut vid ögat så att ögat blir lite utsträckt. Jag tycker att det lätt blir en alldeles för tjock linje om man gör så. I början funkade det aldrig och tillslut hade jag ögat vanligt och drog linjer. Det var mycket enklade, men det är nog från person till person vad man tycker är enklast.

Om du vill testa att göra som jag; att inte sträcka ut ögat, så är det väldigt viktigt med ljuset. Ha även en spegel så nära ögat som möjligt. Vissa vill gärna vara i sitt rum och sminka sig, men om man inte har stark belysning så är det nästan bättre att du lägger eyelinern i badrummet. Det har jag lärt mig.


Att ha eyeliner kan både vara vardagligt och snyggt att ha till fest. På fester kanske man gör en såkallad vinge. För att göra en snygg vinge så behöver du se till att dom har samma vinkel och höjd. Jag gör verkligen aldrig vinge när jag lägger eyeliner, så jag har inte så många tips då.


Hoppas att detta gav er hjälp. Lycka till!

Av Becka's Life - 24 juni 2014 19:09

Helluuh. Jag fick tillgång till en dator och nu sitter jag här och ska skriva om den 'nya' filmen: "Förr eller senare exploderar jag".

Ni förstår inte hur bra jag tyckte trailern var, tänk er då hela filmen! Jag vill verkligen se den över allt annat, ska nog kolla upp vart man kan hitta den.

Hjälp vad bra den är.


Jag är egentligen lite emot reklam, men när trailern kom som reklam i börjam av ett youtube-klipp kände jag att jag nog borde kolla endå!


Även om den inte verkar som något för dig så borde du kika in trailern!


Kram!

Av Becka's Life - 23 juni 2014 09:06

Hejsan på er!
Under denna veckan kommer jag vara bortrest. Jag hoppas att jag kommer få tillgång till en dator och att jag kanske kan göra nåt inlägg där, men jag lovar aldrig.

Hoppas i alla fall att ni tar er tid att läsa riktigt gamla inlägg så ses vi på söndag!


Hare gött!

Av Becka's Life - 22 juni 2014 10:00

Älskar denna modellen på ryggsäckar! Helt gudomliga!

 

Av Becka's Life - 20 juni 2014 11:20

Se till att göra folk glada idag!


Senare får vi besök av mammas bästa kompis och hennes barn, som jag sa igår. Skojigt!

Annars händer det inte så mycket, ni får ha det bra tills jag  återkommer!


Kram kram

Av Becka's Life - 19 juni 2014 18:43

Sitter nu nyduschad vid mitt sminkbord/skrivbord och skriver inlägg. Har nyss spelat in en video som kanske kommer upp på bloggen. Ikväll kommer jag i alla fall inte sitta och redigera en video. Är superduper trött, förstår inte riktigt varför! 


Btw. Jag kom idag på att det skulle vara kul att spara på lite empties som folk på youtube gör. Hittade redan nu 3 produkter som är slutanvända, så nu ska jag ge gärnet och använda upp lite produkter! Kommer defenetivt lägga upp här på bloggen när min Victoria's Secret- påse är fylld. Det kan nog dröja ett tag eftersom jag är sämst på att använda saker som tvåler, krämer och rengöringssaker. Dock är jag väldigt sugen på att köpa nytt, så jag är nog rätt tvungen, haha.


Det var längesedan jag kollade på pll nu, så ska nog sätta mig snart och kolla nåt avsnitt på det. Tyvärr har jag glömt vilket avsnitt jag är på, borde nog skriva upp det någon stans!


Jag driver en till blogg som heter www.gladebard.bloggplatsen.se där jag skriver om spelet Starstable. Det är ett grymt kul spel och bloggen börjar bli mer och mer 'upptäckt' om man säger så. Där har jag flera gånger fått kommentarer som är något i stil med:

Hej!

Vilken superfin och läsvärd blogg du har! Jättefin!

Det skulle vara kul om du kikade in min blogg, vem vet? 

Kanske är det något för dig?


//Något namn


Blir galet arg när folk skickar sådana kommentarer! Alla förstår väl att det bara är för att göra reklam för sin blogg? Visst, jag försöker också göra reklam för min blogg, men inte säger jag att jag tycker personen i frågas blogg är bra? 

Det är faktiskt lite knäppt (tycker jag) att man letar upp närmaste blogg och går in där bara för att kommentera. Antagligen har denna personen kopierat det och skrivit samma sak på massor av bloggar! På denna vardagsbloggen har jag för någon månad sedan fått en sådan kommentar. Riktigt onödigt! Jag vill att folk som ger mig beröm ska mena det! Fy, usch, blä! Ni som läser detta och tänker göra så nu, ni kan dra iväg och göra reklam någon annan stans. Men som sagt gör jag också gärna reklam, men jag skulle aldrig gå in på en blogg och låtsas gilla den personen för att den ska lockas mer till min blogg, never.


Imorgon är det Midsommarafton! Grymt kul. Mammas bästa kompis familj kommer på besök. Varje år anordnar dom ett midsommarfirande vid några radhus längre bort. Dit ska jag med hela gänget och fira. 

Hur ska ni fira Midsommar?

 

Ha i alla fall en fortsatt bra helg, så hörs vi väl imorgon! Kommer då lägga upp en outfit-bild. Har glada tankar på hur jag ska se ut imorgon.

 

Av Becka's Life - 19 juni 2014 10:57

Hallojsan! Nu har min kära kompis Dea (smeknamn endast) kommit på ett inlägg till bloggen. Tackar dig så mycket,

fina

I alla fall, ni ser väl rubriken! Här nedan kommer lite tips.


1. Använd inte för mycket smink. Om det kommer i kontakt med solen kan man få fula fläckar i ansiktet.

2. Det är så himla fint om man har en ljusrosa rouge! Tänk på att inte ta för mycket, det kan se konstigt ut med solbrännan.

3. Vad du än gör, använd INTE en för ljus foundation. 

4. Ljusrosa glitterögonskuggor är såå fint!

5. Använd en tunn linje med eyeliner, max 1 mm 'hög'.

6. Ett genomskilnigt/ljusrosa läppglans sätter hela outfiten!


Kom ihåg, smink är absolut inget måste. Man ska ju egentligen undervika smink på sommaren, men ibland är det värt.

Kram på er!

Av Becka's Life - 14 juni 2014 18:45

Tjena på er. Gissa vad? Jag har kommit till säsong 2 på PLL :DD Haha, gud, inget att vara proud över. 

Nej, nu får vi bli o ta lite seriösa här.


Vädret här verkar inte alls ha några tankar på att vända och bli dåligt! 

Nu ska jag i alla fall ner och bada, ett kvällsdopp blir det alltså.

Kram

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards