Becka's Life

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Dagen.

Av Becka's Life - 9 mars 2014 18:45

Kommer antagligen lägga upp rätt mycket inlägg som döps till 'dagen' eller liknande. Skriver där om hur dagen har varit och vad man har gjort.


Har suttit och tagit bilder till haulen som kommer upp nu ikväll! Hade det lite stressat, för vill gärna hinna spendera lite tid framför TV, så japp. Lägger mig rätt tidigt idag, mellan 8-9. Synd att man inte hinner se Mästarnas Mästare, men är grymt trött efter helgen!

Här där jag bor, i en liten ort strax utanför Gbg så har det varit härlig solsken hela dagen! Nu har det dock mörknat. Var ute och minglade lite ensam idag innan jag träffade en i min klass påväg till Ica, så följde med henne och hängde lite. Idag räckte det med linne, en kofta och jeansjacka ute! Det var ca 10+, minst!

Det är så sjukt härligt när våren är påväg! Så varmt och man vill bara vara ute. Då slipper man sitta inne och inte komma på något att göra.

Man blir dessutom på mycket bättre humör när det är ljust och inte trist och grått ute. Vintern är seriöst kass! Pappa säger att man ska uppskatta snön och så. Visst, det är ju kul att kasta snöbollar och att fira jul, men hallå, här kommer följande saker som inte är bra med vintern:
*Kallt!!!

*Vilket innebär att man måste ha på sig massa kläder!

*Vilket leder till att man känner sig som en uppblåsbar ballong!

*Vilket leder till att man får för sig att man är ful!

*Blött!!!!

*Vilket leder till att man blir blöt över hela kroppen!
*Vilket är obehagligt!

*Vilket också gör att man blir förkyld!

*Magsjuka!!!!

*Vilket leder till att jag blir livrädd!!

*Har inte varit magsjuk sen jag var typ 3 år!

*Vilket leder till att man inte kan sova på kvällarna!

*För att man är rädd att bli sjuk!
*Vilket dessutom leder till att man blir trött och chansen att blir förkyld ökar!


Kan säkert komma på minst 50 saker till, men där uppe är dom viktigaste!


Det bästa med sommaren:

*Varmt!!!!

*Vilket gör att man inte behöver klä på sig så mycket!

*Vilket gör att man kan lägga ner tid på annat än att klä på sig på morgonen.

*T.ex sitta vid datorn.

*Man kan bada och vara mer kreativ med sina vänner!

*Man kan vara ute, springa, gömma sig när man leker utan att bli blöt eller få håret i blöt snö!

*Sol!!!!

*Man kan sola!
*Vilket gör att man blir brun som en pepparkaka!
*Vilket gör att killarna tittar åt ens håll! (LOL).

*Vilket gör att man även kan ligga och läsa samtidigt som man solar benen!
*Torrt!

*Vilket gör att man kan hjula i gräset!

*Man får se de yngre barnen leka i sandlådan!

*Man man kan klättra i träd!
*Vilket gör att jag och mina vänner låtsas att det är ett hus (haha) och övar upp vår fantasi!
*Vilket gör att det slutar med att man kan ligga där och spionera på dom som går förbi!


Ojdå, skriver jag mer nu så kommer ni bli uttråkade :/ För mig är det lätt att inse att sommaren är 100% bättre än vintern!


Puss!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becka's Life - 6 oktober 2014 07:19

Hej! Jag har nu bytt bloggsida och min blogg heter numera www.nattstad.se/beckaas Hoppas ni kollar in dit i stället! ...

Av Becka's Life - 26 augusti 2014 18:45


Hej!Nu tänkte jag skriva lite tips för att få oslitet, starkt och glansigt hår :)   Många säger att det sliter på håret att sätta upp det i en 'turban' av handduken när man har duschat. Jag tror faktiskt inte det sliter så mycket som folk tror. J...

Av Becka's Life - 25 augusti 2014 19:15


Hej! Idag var vi i skolan ända till 5! (Jag kanske skriver mycket om skolan, gör jag det?).  I alla fall så körde vi något som heter 'Bästa sexan'. Det var superkul. Klassen skulle komma på en egen flagga, en egen ramsa och så skulle vi komma på ...

Av Becka's Life - 22 augusti 2014 23:52

Hej! Klockan är snart 12, och jag sitter hemma hos en kompis. Hon fyllde år idag och eftersom att det är min bästa vän så tänkte vi fira med att sova över. Det har varit grymt, även om vi bara suttit vid datorer typ, haha.   Men vi hade planera...

Av Becka's Life - 20 augusti 2014 17:15

Här kommer en lista på allt jag har i min skolväska. Jag har en fejk Louis Vuitton ryggsäck, superläcker, köpte den i turkiet. Ska ju spela in en turkiet haul, men det är inte säkert. Kanske lägger upp bilder istället. Det är något fel med bloggen så...

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards