Becka's Life

Alla inlägg under juli 2014

Av Becka's Life - 31 juli 2014 11:54

Helluuuh!
Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade, men nu på sommaren vill jag känna lite 'frihet'.


På lördag sticker vi till turkiet, och det ska bli riktigt gött. Har ägnat några timmar åt att måla trappräcket och fick 500 kr för det! Nu har jag i alla fall med mig lite till Turkiet om jag hittar något snyggt. 


Jag är riktigt dålig på att hålla det jag lovar, men nu LOVAR jag verkligen att det bli en haulvideo på det jag köpt i Turkiet. Det blir antagligen inte så mycket eftersom att vi åker dit främst för sol och bad, men det finns en marknad där man kan köpa lite fejkade 'mäkessaker'. Trots att det är fejk tycker jag det är helt okej, man behöver ju inte berätta att det är fejk!


På flygplatsen ska jag även köpa en body mist, letar efter en speciell så vi får se om den finns där! Annars tänker jag köpa någon annan doft som jag inte har, vi får se vad som finns. Om det inte finns någon jag vill ha så köper jag något annat, nånting kommer jag komma hem med från Victoria's Secret!

Hade tänk att lägga ner max 200 kr på flygplatsen så det finns kvar lite pengar till själva Turkiet!


Kommer göra en video där jag visar min packning, och om vi har riktigt tur kommer den upp imorgon :)

Annars kommer jag kanske skriva vad det är jag ska ha med mig.


Ska i alla fall ta och skriva lite tidsinställda inlägg till de 2 veckorna vi är borta.


Puss :*


Bilder på hotellet där vi ska bo, det heter Green Garden :)

       

Av Becka's Life - 11 juli 2014 16:17

Hej! Om du inte vill ha för mycket spoilers så läs inte!


Detta hände i Säsong 2, avsnitt 24:

Tjejerna, bestående utav Aria, Hanna, Spencer och Emily, beger sig till ett hotell där Vivian Darkbloom (Alison DiLaurentis) hade checkat in dagen innan hon dog. Hon hade checkat in för att spionera på A:s rum, som A har hyrt. (Rum 1 & 2.)

Tjejerna checkar in i rum 1 där även Vivian bott. 

 

Nån dag senare är det Maskeradfest och flickorna går såklart dit. Dom reder ut att det aldrig bott någon i rum 2 pg.a att A har haft sitt gömställe där. Därför så beger sig Spencer och Mona (Mona är Hannas bästa kompis) tillbaka till hotellet för att undersöka rum 2. 

 

Väl där kollar dom runt i rum 2, och dess väggar är fyllda utav massa fotografier, mestadels på Alison (hon som dog).

Mona frågar om Spencer vill ha ett tuggumi, och Spencer svarar nej. Hon kollar sedan igenom en bok då hon hittar ett papper. Ett tuggumipapper. Spencer blir misstänksam och säger till Mona att hon trots allt vill ha ett tuggumi. Mona går ut till bilen för att hämta ett till. Tuggumipappret i boken är samma som Mona äter på. När Mona kommer tillbaka in har hon en svart huvtröja på sig. Spencer frågar om det är Mona som är A. Mona säger:

"Så du listade ut det trots allt?'.

Sedan slår hon till Spencer så att hon blir medvetslös och kör henne till en utkiksplats. Spencer vaknar till liv och ringer till de andra tjejerna utan att Mona märker. Tjejerna får reda på att Spencer och Mona är påväg till utkiksplatsen och tar en snabb genväg. Dom hinner precis i tid och Mona försöker putta ner Spencer. Spencer lyckas som tur är putta ner Mona istället. 

 

Senare är massa polisbilar samlade runt stupet och tjejerna är rädda. Då kommer Dr. Sullivan tillbaka, trots att hon försvann spårlöst! (Dr. Sullivan är en psykolog som pratar med folk som har problem). Dr. Sullivan säger att den här 'A' var ute efter hennes son, vilket jag inte tror på eftersom Dr. Sullivan i ett gammalt avsnitt pratade med A och sa:

"Jag har gjort allt du bett om".

 

Men Mona lever och att hon hade fått någon personlighetsskada.

 

Påvägen hem till Emily där tjejerna ska sova över får dom syn på massa ambulanser och polisbilar vid Emilys hus. Emily springer fram och möter sin mamma. Det visar sig att någon har hittat en kropp, som poliserna misstänker vara 

Maya. (Maya är Emilys flickvän). 

Emily brister i gråt.

 

I slutet ser man även Mona på bårhuset och att A kommer och hälsar på. Mona säger till A:

"Jag har gjort allt du bad om".

 

Det var det som hände i avsnitt 24, säsong 2. Mona har alltså bekänt att hon jobbar för A-teamet. Vissa vet säkert att A inte bara är A utan har ett helt team efter sig. 'A-medlemmarna' hjälper till med olika saker. Vissa sänder ut sms:en, vissa tar reda på information. 


Jag har alltid vetat att Mona tillhör A-teamet, men när hon också fick sms från A blev jag lite misstänksam. Haha, självklart så var det ju bara på låtsas!


Jag hoppas att inte folk tror att jag stulit texten där uppe, för jag har suttit och jobbat med den i typ 20 min nu..


Ha det bra!

 

Av Becka's Life - 7 juli 2014 19:22

Först vill jag hur gärna som helst ha detta baby lips ifrån Maybelline new york i färgen 'Strike like a rose'. Den är väldigt neutral och snygg till vardags!

 

(Liten bild o.o)


Sen vill jag ha detta Eos:et i doften 'Summer fruit'. En kompis i min förra klass har det och den luktar verkligen gooodis!

 

(stor bild o.o)


Sen så älskar jag detta läppstifter ifrån revlon! Också väldigt neutralt, så om man tar något snyggt läppglans med lite färg i över så blir det nog awesome!

 


Sen är det en palett jag såg i en Airport tidning! Det är denna palletten ifrån The Balm! Älskar den otroigt, så fin! Ska verkligen ta o önska mig den, för priset är rätt högt.

Färg: Nude'Tude

 


Tillsist är det denna cream eyeshadow ifrån nyx! Har börar digga Nyx jättemycket!


 

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards