Becka's Life

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Becka's Life - 8 mars 2014 17:08

 

Av Becka's Life - 8 mars 2014 16:41

Sitter med ipaden nu. Som jag skrev i ett annat inlägg är jag sketatrött. Bakade just äpplekaka med mamma! Ska lägga upp en bild på den när den är klar, väldigt intressant eller hur? Hur som helst. Mamma har på Melodofestivaskivan i köket, just nu är det En himmelsk sång som spelar. Tycker den var helt OK och det var synd att den åkte ut 😔 

Ni kanske inte visste det men hon har en störning som gör att man är två olika personer, ena sekunden kanske man älskar rosa och sådant, och andra sekunden kanske man gillar punk och hårdrock. 


Hur som helst. Är så trött så jag vill lägga mig o sova, men nejnej, kämpa kämpa.


Puss ❤️

Av Becka's Life - 8 mars 2014 13:37

Steffi.


- Du Steffi? sa Juliette.

- Mh, vadå? svarade Steffi, eller Steffanie som hon heter egentligen.

- Joo... Det är så att jag har blivit.. utvald till.. ehm..

- Vadå? 

Steffi tittade upp ifrån en av Modetidningarna som egentligen tillhörde hennes mamma.

- Jo, rektorn sa att dom gärna ville ha med mig i skollaget..

- Va?! 

- Ja, duvet dom som alltid dansar i hejarklacksgruppen vid alla Basketmatcher oså i skolan..

- Såklart jag vet vad du menar! 

Steffi tittade förvånat på Julie som hon kallades.

- Vill du vara med då? sa hon efter ett tag.

- Jag vet inte. Mamma sa att jag inte kommer få lika mycket fritid om jag börjar i skollaget.

- Du borde inte gå med.

Orden kom som en förvåning för både Steffi och Julie.

- Varför då? mumlade Julie och började läsa en artikel om farliga ämnen i kosmetik i någon tidning.

- Jovisst, börja du...

Steffi hade gråten i halsen. Visst, Julie skulle passa perfekt in i skollaget, långt blont hår, perfekt längd och perfekt kropsbyggnad. Men skulle hennes bästa kompis bara gå och tillhöra skollaget helt plötsligt?
- Men.. hur kommer det sig att du fick den frågan helt plötsligt..? sa Steffi och bet sig i läppen.

- Vadå? Jag sökte såklart. Är det något fel med det?
- Nej.. men alltså, om du går med i skollaget kommer du börja hänga med, duvet dom i skolan..

- Vilka dom? sa Julie väldigt förvånat.

- Dom som alltid är så överlägsna.

- VA?!
Julie började skratta. Hon skrattade tills hon låg på golvet och grät utav skratt.

- Trodde du på allvar att jag skulle hänga med dom?! hackade hon fram mellan skrattattackerna.

- Nej men..

- Men vadå? Nej, aldrig i livet, kom nu, Steffi, så sticker vi och köper godis.


Josephine


- Mamma, det ska börja en tjej i skollaget i morgon, enligt rykterna på skolan, sa Josephine till sin mamma som satt och utförde en betalning på någon klädsida.

- Jaså. Det är väl trevligt? sa hon och stängde ner locket på datorn.

- Ja.. men hon som ska börja.. Det är hon som...

- Vadå gumman?

- Minns du den tjejen som hällde lera på mitt huvud i somras? På lägret?

- Ja, det var inte en snäll flicka.

- Det är hon som ska börja..

- VA? Hur kom hon in i laget? Hallå, hur kan dom släppa in så oförskämda elever i skollaget?

Elena såg ut att bli irriterad. (Elena är Josephines mamma).

- Jag vet. Hon borde faktiskt inte vara med.

Josephine var bestämd. Hon skulle minsan inte låta Juliette komma och förstöra den trevliga stämningen som var i laget just nu.

- Jag måste prata med rektorn om detta, det är skandal!

Elena suckade upprört och stapplade iväg med sina högklackade skor. Josephine skyndade efter men fick kontorsdörren igenslängd mitt framför ögonen på henne. Jaha, hennes mamma ville inte att hon skulle höra samtalet. Tråkigt. Istället gick hon mot sin dator och slog på den globala chattkanalen för medlemmarna i hejarklacken, samt dom som spelar i laget.


18.19, Jose <3: Haii girls 

18.19, RosieB: Hey gumman!

18.20, MärtaÄrta: Hejhej.

18.20, RosieB: Va? Märta är du uppkopplad?

18.21, MärtaÄrta: Jaa

18.21, Jose <3: Har ni hört om den nya tjejen som ska börja i laget? Jag tror det är Julie!!!
18.22, RosieB: Va? Vem är det?

18.23, Jose <3: Hon går i vår pararellklass, minns du henne, hon som mördade mitt hår på lägret?

18.24, Märta♥Ärta: SKA HON VARA MED?

18.24, RosieB: Jag fattar inte vem.

18.24, Jose <3: Hon borde inte få vara med.

18.24, Jose <3: Jaja, det är i alla fall en jättedum tjej.

18.25, Märta♥Ärta: Men hallå, hon kan ju inte vara med!!!!!!!!! >:(

18.26, Jose <3: Jaag veet! Mamma ska ringa magisern eller nåt. Hon får inte vara med.

18.26, RosieB: MEN VEM ÄR HOON??

18.27, Märta♥Ärta: Hon med blont hår, med det snygga håret? I den andra klassen? Minns du?

18.28, RosieB: Nää.

18.29, Jose <3: Men jag måste logga ut nu! Vi ses girls, imon på träningen.

18.30, Märta♥Ärta: Hejdåå! 

18.30, RosieB: Hejdå sötnos, ses imon! 

 

Jose <3 Avlägsnade ifrån chatten.




Av Becka's Life - 8 mars 2014 13:34

Det var superkul igår ju! Var på Ullared, och jag och Ella handlade riktigt mycket.

Idag är jag trött och orkar inte fixa med någon video eller bilder, så jag lovar att den kommer imon!


Iallafall, det ska bli så sjukt kul idag! Melodifestivalen! Vem hejar ni på? 

Ska ta och börja på en serie som heter 'Livets mening'.

Hoppas att jag klarar o hålla den serien aktiv. Tröttnar fort på sådant, duvet, Dea.


Har redan sjukt många ideér om vad den ska handla om. Började redan igår att skriva lite, så det blir lätt.


Seee yoou.

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards