Becka's Life

Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Livets mening. (6)

Av Becka's Life - 19 april 2014 11:17

Hela Steffies familj, eller ja, halvfamilj inklusive Julie satt runt det runda bordet i Steffies vardagsrum.

- Du är så död, asså fatta, du är sååå dööd!!!!!! röt Joanna till Steffie.

Hennes kinder hade fått sig svarta ränder efter att ha gråtit med smink på sig.

- Hm.. Steffie det var inte snällt av dig.. fast det var bra att jag fick reda på det.. mumlade Luna.

- PUCKADE UNGE! FATTAR DU INTE ATT DU FÖRSTÖRT MITT FRAMTIDA LIV? röt Joanna ännu högre.

Joannas pappa harklade sig.

- Nej nu tar vi det lilla lugna... sätt dig ner Joanna, sa Thom. (Joannas pappa).

- Lugnt!? TÄNK om DU VAR KÄR I NÅGON OCH SÅ FÖRSTÖRDE NÅGON DET! ÄR DET SÅ HIMLA KUL ELLER? OM MAN TÄNKER EFTER ÄR EGENTLIGEN ALLT DITT FEL, FÖR OM INTE DU HADE TRÄFFAT LUNA HADE INTE JAG BEHÖVT BO MED DEN SNORUNGEN! 

Joanna blängde på Steffie. Sedan började hon störtgråta igen.

- JOANNA! röt Luna.

Steffie hade inte sett sin mamma så arg på länge, senast var väl när hon och pappa skiljde sig. Men nu var Luna röd i ansiktet och hade ställt sig upp. 

- DU SÄGER INTE SÅ! 

Luna satte sig ner och verkade utmattad. Joanna bara höjde ögonbrynen och tittade undrande på sin låtsassysters konstiga mamma.

- Men.. stammade Thom. Jag älskar ju din mamma!
Till och med Steffie tyckte att det lät lite knäppt.

- Jaha? Jag kanske älskar Ludde! MEN DU BRYR DIG INTE OM DET!! fräste Joanna till svar.

- Hmm.. egentligen borde det inte göra något ifall dom är tillsammans, det skiljer trots allt bara fyra år... suckade Thomas.

- Jag instämmer, pep Steffie.

Joanna tittade på mig som om hon var sur. Hon hade inte bett om Steffies åsikt.

Luna suckade riktigt tungt. 

- Jag orkar inte bry mig mer. Var du tillsammans med honom, det angår inte mig! sa Luna trött.

Hon reste sig från bordet och gick in till sitt sovrum.

- Jag ursäktar för att du måste vara med i detta grälet Julie.. jag hoppas det inte gjorde nåt..

Luna stack ut huvudet och försökte le mot Julie.

- Ingen fara, svarade Julie utan att släppa blicken från sin mobiltelefon.

Plötsligt ringde Julies telefon.

- Hej det är Julie, svarade hon.

Hej Julie.. det är.. Josephine...

Julie blev tyst.

- Är du kvar? undrade Josephine efter en stunds tystnad.

- Ja, vad vill du? varför ringer du dom i 'Det fattiga området'? muttrade hon.

- Förlåt.. Josephine lät sårad, fast Julie visste att hon bara fejkade. Det var ju mamma som sa det... Hon är så pinsam..

- Jaha? svarade Julie ointressant.

- Men, jag ser upp till dig Julie. Jag tycker du är cool. Du bryr dig inte om hur andra klär sig, det är modigt. Som sagt, jag ser upp till dig och undrar om du ville komma över på middag i morgon..?

- VA? Nej Josephine, din mamma skulle inte släppa in mig, men tack endå, hejdå..

- NEJ! VÄNTA! Jag har pratat med mamma.. Hon sa att det var dumt gjort och hon vill bjuda hem dig som en förlåtelse. Dessutom skulle jag tycka det vore jättekul... suckade Josephine.

- Vi får se, hejdå..

Julie la på luren. Hon skulle gärna vilja se hur det såg ut i paradishusen.. Men hon ville inte skämma bort sig ännu en gång..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becka's Life - 6 oktober 2014 07:19

Hej! Jag har nu bytt bloggsida och min blogg heter numera www.nattstad.se/beckaas Hoppas ni kollar in dit i stället! ...

Av Becka's Life - 26 augusti 2014 18:45


Hej!Nu tänkte jag skriva lite tips för att få oslitet, starkt och glansigt hår :)   Många säger att det sliter på håret att sätta upp det i en 'turban' av handduken när man har duschat. Jag tror faktiskt inte det sliter så mycket som folk tror. J...

Av Becka's Life - 25 augusti 2014 19:15


Hej! Idag var vi i skolan ända till 5! (Jag kanske skriver mycket om skolan, gör jag det?).  I alla fall så körde vi något som heter 'Bästa sexan'. Det var superkul. Klassen skulle komma på en egen flagga, en egen ramsa och så skulle vi komma på ...

Av Becka's Life - 22 augusti 2014 23:52

Hej! Klockan är snart 12, och jag sitter hemma hos en kompis. Hon fyllde år idag och eftersom att det är min bästa vän så tänkte vi fira med att sova över. Det har varit grymt, även om vi bara suttit vid datorer typ, haha.   Men vi hade planera...

Av Becka's Life - 20 augusti 2014 17:15

Här kommer en lista på allt jag har i min skolväska. Jag har en fejk Louis Vuitton ryggsäck, superläcker, köpte den i turkiet. Ska ju spela in en turkiet haul, men det är inte säkert. Kanske lägger upp bilder istället. Det är något fel med bloggen så...

Presentation


Tjena!
Du har hittat in till min blogg.
Här kommer jag skriva om min vardag, kallar mig själv Becka.
Hoppas ni tycker om den!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Blinking Cute Box Cat
Sexy Red Lips
Cute Polka Dotted Pink Bow Tie Ribbon

Ovido - Quiz & Flashcards